Regulamin wypożyczalni internetowej Rosa Deco
określający m.in. zasady zawierania umowy wypożyczenia poprzez Wypożyczalnię, zawierający najważniejsze informacje o Wynajmującym, Wypożyczalni oraz o prawach Konsumenta
Postanowienia dotyczące Przedsiębiorcy uprzywilejowanego mają zastosowanie do umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r.
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt z Wynajmującym
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Zakupy w Wypożyczalni
§ 5 Płatności
§ 6 Realizacja zamówienia
§ 7 Reklamacje
§ 8 Dane osobowe
§ 9 Zastrzeżenia
§ 1 DEFINICJE
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja Wypożyczalni (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której Klient może założyć w Wypożyczalni swoje indywidualne konto.
Najemca– każdy podmiot wypożyczający artykuły w wypożyczalni i korzystający z usług ROSA DECO
Regulamin – niniejszy regulamin.
Wypożyczalnia – wypożyczalnia internetowa Rosa Deco prowadzona przez Wynajmującego pod adresem https://www.rosadeco.pl.
Wynajmujący– KORNELIA FIGURSKA-KŁOS, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą ROSA DECO KORNELIA FIGURSKA-KŁOS, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 1181997841, nr REGON 520116421, ul. Górczewska 228A/37, 01-460 Warszawa udostępniający swoje artykuły do wypożyczenia
§ 2 KONTAKT Z WYNAJMUJĄCYM
- Adres pocztowy: ul. Górczewska 228A/37, 01-460 Warszawa
- Adres e-mail: info.rosadeco@gmail.com
- Telefon: 50953794
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
- Dla prawidłowego funkcjonowania Wypożyczalni potrzebne jest:
- urządzenie z dostępem do Internetu
- przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
Dla złożenia zamówienia w Wypożyczalni, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail
§ 4 ZAKUPY W WYPOŻYCZALNI
- Ceny towarów widoczne w Wypożyczalni są cenami brutto za wypożyczenie towaru.
- Wynajmujący zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Wypożyczalni: cena za towar i kaucja zwrotna oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru oraz ewentualna opłata pobierana przez ROSA DECO za wyczyszczenie produktów (zgodna z cennikiem na stronie www.rosadeco.pl w opisie poszczególnych produktów).
- W celu weryfikacji dostępności towaru w wybranym terminie, Najemca kontaktuje się z Wynajmującym drogą mailową na adres info.rosadeco@gmail.com. Po sprawdzeniu dostępności, Najemca otrzymuje informację drogą mailową o stanie dostępności produktów wraz z kwotą za wypożyczenie całego towaru oraz kwotą kaucji zwrotnej do uiszczenia.
- Kaucja zwrotna pobierana przez Wynajmującego (ROSA DECO) stanowi 100% całkowitej wartości zamówienia i wpłacana jest na rachunek bankowy ROSA DECO niezwłocznie od momentu zaakceptowania umowy i potwierdzenia zamówienia na konto lub za pomocą płatności proponowanych przez Blue Media S.A. w koszyku.
- Kaucja zostanie niezwłocznie zwrócona po otrzymaniu przesyłki zwrotnej, w tym produktów w stanie nienaruszonym oraz niezmienionym do Wypożyczalni.
- Wynajmujący zastrzega sobie prawo do potrącenia z kaucji odpowiedniej kwoty za zwrócenie produktów do Wypożyczalni brudnych, niewyczyszczonych, uszkodzonych lub w mniejszej ilości niż pierwotnie.
- Za pojęcie „wyczyszczone” rozumie się w przypadku materiałów: wyprane i wyprasowane produkty, w przypadku szkła i metali: umyte i wypolerowane.
- W przypadku niezwrócenia wypożyczonych przedmiotów, o których mowa wszczęte zostanie postępowanie sądowe.
- Pozostała wartość zamówienia będzie opłacona najpóźniej 7 dni przed datą planowanej uroczystości na rachunek bankowy ROSA DECO
- W przypadku rezygnacji z zamówienia na 14 dni przez planowanym terminem uroczystości z kaucji będzie potrącony bezzwrotny zadatek w wysokości 50% całej wartości kaucji.
- Wyceniony zostanie również koszt dostawy na podstawie wielkości i ilości danego zamówienia.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Najemcę oraz zaakceptowania przesłanej umowy wypożyczenia.
- Zwrot produktów z zamówienia do Wypożyczalni i koszty z tym związane leżą po stronie Najemcy. Zwrot następuje w terminie wskazanym w umowie wypożyczenia, lecz nie może nastąpić później niż 3 dni po planowanym terminie uroczystości. Każdy dzień zwłoki w zwrocie będzie się wiązał z potrąceniem z kaucji 100 zł za każdy dzień opóźnienia.
- Wynajmujący może zarejestrować się w Wypożyczalni, tj. założyć w nim Konto, lub dokonywać rezerwacji bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.
§ 5 PŁATNOŚCI
- Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Najemcy:
- Visa
- Visa Electron
- MasterCard
- MasterCard Electronic
- Maestro
- Płatności Shoper
- Przelewy24
- BlueMedia S.A.
- zwykłym przelewem na rachunek bankowy Wynajmującego;
- za pomocą karty płatniczej:
- za pośrednictwem platformy płatniczej:
- gotówką w momencie odbioru osobistego towaru.
- W przypadku wybrania płatności za pośrednictwem platformy płatniczej Płatności Shoper, podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.
- W przypadku wybrania przez Najemcę płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie maksymalnie 7 Dni roboczych od zaakceptowania Regulaminu oraz zawartej umowy wypożyczenia.
- Wynajmujący informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
- Najemca dokonując zamówienia w Wypożyczalni akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Wypożyczającego. Najemca ma prawo wycofać swoją akceptację.
§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Wynajmujący jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
- Termin realizacji zamówienia jest ustalany między stronami w dodatkowej umowie wypożyczenia.
- Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Towary zamówione z Wypożyczalni dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał Najemca:
- Za pośrednictwem firmy kurierskiej
- Najemca może odebrać towar osobiście w siedzibie firmy w terminie ustalonym uprzednio z Wynajmującym.
§ 7 REKLAMACJE
- Najemca ma obowiązek poinformowania niezwłocznie Wynajmującego po odbiorze przesyłki o ewentualnych brakach lub uszkodzeniach towaru. Wszelkie uszkodzenia lub braki w artykułach zgłoszone po terminie uroczystości nie będą stanowić podstaw do zgłoszenia reklamacji.
- Zgodnie z Kodeksem cywilnym, Najemca traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Wynajmującego o wadzie.
- Wynajmujący prosi o składanie reklamacji na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu info.rosadeco@gmail.com .
- Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie wadliwego towaru do Wynajmującego, Najemca jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na adres ul. Górczewska 228A/37, 01-460 Warszawa.
- Reklamacje dotyczące działania Wypożyczalni należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu. Będą one rozpatrywane w terminie przewidzianym przez Ustawę.
- W przypadku zawarcia umowy wypożyczenia między Wynajmującym, a Najemcy, Najemcy nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, a tym samym zwrotu Towaru. Podstawa prawna: Art. 38 ustawy o prawach konsumenta: Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: o świadczenie usług związanych z wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.
- Reklamacje produktów związane z wyglądem i kolorystyką produktów na stronie, które wynikają z pracy obróbki fotografów lub wynikające z różnicy w ustawieniu parametrów monitora Najemcy nie stanowią podstawy do jej rozpatrzenia.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
- mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
- internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.
§ 8 DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Najemcę podczas korzystania z Wypożyczalni jest Wynajmujący. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Wynajmującego – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Wypożyczalni Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
- Celem przetwarzania danych Najemcy przez Wynajmującego, podanych przez Najemcę w związku ze złożeniem zamówienia w Wypożyczalni, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
- umowa lub działania podejmowane na żądanie Najemcy, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- ciążący na Wynajmującym obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz
- prawnie uzasadniony interes Wynajmującego, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Podanie danych przez Najemcę jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy w Wypożyczalni. Dane Najemcy podane w związku z zakupami w Wypożyczalni będą przetwarzane do momentu, w którym:
- przestanie obowiązywać umowa zawarta między Najemcą, a Wynajmującym
- na Wynajmującym przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Najemcy;
- ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Najemcę lub Wynajmującego, związanych z umową zawartą przez Wypożyczalnię
- zostanie przyjęty sprzeciw Najemcy wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Wynajmującego
- – w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
Najemcy przysługuje prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo: - wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Najemcy– wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
W celu realizacji swoich praw, Najemca powinien skontaktować się z Wynajmującym przy wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu. W przypadku gdy Najemca uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Najemca może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 10 ZASTRZEŻENIA
- Zakazane jest dostarczanie przez Najemcę treści o charakterze bezprawnym.
- Każdorazowo składane w Wypożyczalni zamówienie stanowi odrębną umowę wypożyczenia i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
- Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.
- W przypadku ewentualnego sporu Najemcą, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Wynajmującego.
Regulamin konta
w Wypożyczalni Rosa Deco
Postanowienia dotyczące Przedsiębiorcy uprzywilejowanego mają zastosowanie do umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r.
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt z Wynajmującym
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4Konto
§ 5 Reklamacje
§ 6 Dane osobowe
§ 7 Zastrzeżenia
§ 1 DEFINICJE
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Konto – uregulowana w Regulaminie nieodpłatna funkcja Wypożyczalni (usługa), dzięki której Najemca może założyć w Wypożyczalni swoje indywidualne konto.
Najemca - każdy podmiot wypożyczający artykuły w wypożyczalni i korzystający z usług ROSA DECO
Regulamin - niniejszy regulamin Konta.
Wypożyczalnia– wypożyczalnia internetowa Rosa Deco prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://www.rosadeco.pl
Wynajmujący- KORNELIA FIGURSKA-KŁOS, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą ROSA DECO KORNELIA FIGURSKA-KŁOS, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 1181997841, nr REGON 520116421, ul. Górczewska 228A/37, 01-460 Warszawa udostępniający swoje artykuły do wypożyczenia.
§ 2 KONTAKT Z WYNAJMUJĄCYM
- Adres pocztowy: ul. Górczewska 228A/37, 01-460 Warszawa
- Adres e-mail: info.rosadeco@gmail.com
- Telefon: 509537948
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
- Dla prawidłowego funkcjonowania i założenia Konta potrzebne jest:
- aktywne konto e-mail
- urządzenie z dostępem do Internetu
- przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript i pliki cookies
§4 KONTO
- Założenie Konta jest całkowicie dobrowolne i zależne od woli Najemcy.
- Konto daje Najemcy dodatkowe możliwości, takie jak: przeglądanie historii zamówień złożonych przez Najemcę w Wypożyczalni, sprawdzenie statusu zamówienia czy samodzielna edycja danych Najemcy.
- W celu założenia Konta należy wypełnić stosowny formularz w Wypożyczalni.
- W momencie założenia Konta zawierana jest na czas nieokreślony pomiędzy Najemcą, a Wynajmującym umowa w zakresie prowadzenia Konta na zasadach wskazanych w Regulaminie.
- Najemca może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z Konta.
- W celu dokonania rezygnacji z Konta należy wysłać swoją rezygnację do Wynajmującego na adres e-mail: info.rosadeco@gmail.pl, czego skutkiem będzie niezwłoczne usunięcie Konta oraz rozwiązanie umowy w zakresie prowadzenia Konta.
§ 5 REKLAMACJE
- Reklamacje dotyczące funkcjonowania Konta należy kierować na adres e-mail info.rosadeco@gmail.com
- Rozpatrzenie reklamacji przez Wynajmującego nastąpi w terminie do 14 dni.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ - W przypadku gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu Konsument może skorzystać m.in. z:
- mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
- internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks
§ 6 DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Najemcę podczas korzystania z Konta jest Wynajmujący. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Wynajmującego – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych, znajdują się w dostępnej w Wypożyczalni Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
- Celem przetwarzania danych Najemcy jest prowadzenie Konta. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest umowa o świadczenie usługi lub działania podejmowane na żądanie Najemcy, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a także prawnie uzasadniony interes Wynajmującego, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Podanie danych przez Najemcę jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do prowadzenia Konta. Niepodanie danych oznacza, że Wynajmujący nie będzie mógł świadczyć usługi prowadzenia Konta.
- Dane Najemcy będą przetwarzane do momentu, w którym:
- Konto zostanie usunięte przez Najemcę lub Wynajmującego na żądanie Najemcy
- ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Najemcę lub Wynajmującego związanych z Kontem;
- zostanie przyjęty sprzeciw Najemcy wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Wynajmującego
- – w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
- Najemcy przysługuje prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo: - wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Najemcy– wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
- W celu realizacji swoich praw, Najemca powinien skontaktować się ze Wynajmującym.
- W przypadku gdy Najemca uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Najemca może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 7 ZASTRZEŻENIA
- Zakazane jest dostarczanie przez Najemcę treści o charakterze bezprawnym.
- Umowa w zakresie prowadzenia Konta zawierana jest w języku polskim.
- W przypadku zaistnienia ważnych przyczyn, o których mowa w ust. 4, Wynajmujący ma prawo do zmiany Regulaminu.
- Ważnymi przyczynami, o których mowa w ust. 3 są:
- konieczność dostosowania Wypożyczalni do przepisów prawa mających zastosowanie do działalności Wypożyczalni
- poprawa bezpieczeństwa świadczonej usługi
- zmiana funkcjonalności Konta wymagająca modyfikacji Regulaminu.
- Najemca zostanie poinformowany o planowanej zmianie Regulaminu co najmniej na 7 dni przed wprowadzeniem zmiany w życie za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na przypisany do Konta adres.
- W przypadku gdy Najemca nie wyrazi akceptacji dla planowanej zmiany, powinien poinformować o tym Wynajmującego poprzez wysłanie odpowiedniej wiadomości na adres e-mail Wynajmującemu info.rosadeco@gmail.com, czego skutkiem będzie rozwiązanie umowy w zakresie prowadzenia Konta z chwilą wejścia w życie planowanej zmiany lub wcześniej, jeśli Najemca zgłosi takie żądanie.
- W sytuacji gdy Najemca nie wyrazi sprzeciwu dla planowanej zmiany do chwili wejścia jej w życie przyjmuje się, że akceptuje ją, co nie stanowi żadnej przeszkody do rozwiązania umowy w przyszłości.
- W przypadku ewentualnego sporu z Najemcą sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
Regulamin newslettera
Wypożyczalni Rosa Deco
Postanowienia dotyczące Przedsiębiorcy uprzywilejowanego mają zastosowanie do umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r.
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Newsletter
§ 3 Reklamacje
§ 4 Dane osobowe
§ 5 Postanowienia końcowe
§ 1 DEFINICJE
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Newsletter – nieodpłatnie świadczona drogą elektroniczną usługa, dzięki której Usługobiorca może otrzymywać od Usługodawcy drogą elektroniczną uprzednio zamówione wiadomości dotyczące Wypożyczalni, w tym informacje o ofertach, promocjach oraz nowościach w Wypożyczalni.
Przedsiębiorca uprzywilejowany - osoba fizyczna zawierająca z Usługodawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego (definicja obowiązuje dla umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r.). Wypożyczalnia– wypożyczalnia internetowa Rosa Deco prowadzony przez Usługodawcę pod adresem https://www.rosadeco.pl
Usługobiorca - każdy podmiot korzystający z usługi Newsletter.
Usługobiorca uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany.
Usługodawca - KORNELIA FIGURSKA-KŁOS, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą ROSA DECO KORNELIA FIGURSKA-KŁOS, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 1181997841, nr REGON 520116421, ul. Górczewska 228A/37, 01-460 Warszawa.
§ 2 Newsletter
- Usługobiorca może dobrowolnie skorzystać z usługi Newsletter.
- Dla skorzystania z usługi Newsletter niezbędne jest urządzenie z przeglądarką internetową w najnowszej wersji, obsługującą JavaScript oraz pliki cookies, z dostępem do sieci Internet oraz aktywne konto e-mail.
- Wiadomości e-mail wysyłane w ramach tej usługi wysyłane będą na adres e-mail podany przez Usługobiorcę w momencie zapisywania się do Newslettera.
- Usługobiorca, w celu zawarcia umowy i zapisania się do usługi Newsletter, w pierwszym kroku podaje w przeznaczonym do tego miejscu w Sklepie swój adres e-mail, na który chce otrzymywać wiadomości przesyłane w ramach Newslettera. W momencie zapisu na Newsletter zostaje zawarta umowa o świadczenie usługi, a Usługodawca rozpocznie jej świadczenie na rzecz Usługobiorcy – z zastrzeżeniem ust. 5.
- W celu właściwej realizacji usługi Newslettera, Usługobiorca jest obowiązany podać swój prawidłowy adres e-mail.
- Usługobiorca może wypisać się z Newslettera, bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek kosztów, w każdym momencie, wysyłając wiadomość na adres e-mail Usługodawcy: info.rosadeco@gmail.com .
- Wysłanie wiadomości z żądaniem wypisania z Newslettera będzie skutkować niezwłocznym rozwiązaniem umowy w zakresie świadczenia tej usługi.
§ 3 Reklamacje
- Zgłoszenia reklamacyjne dotyczące Newslettera należy zgłaszać Usługodawcy na adres e-mail: info.rosadeco@gmail.com .
- Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ - W przypadku gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie rezultatu oczekiwanego przez Usługobiorcę będącego Konsumentem, Konsument może skorzystać m.in. z:
- mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
- internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.
§ 4 Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Usługobiorcę w związku z zapisem na Newsletter jest Usługodawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych, znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
- Celem przetwarzania danych Usługobiorcy jest wysyłka Newslettera. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest umowa o świadczenie usługi lub działania podejmowane na żądanie Usługobiorcy, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a także prawnie uzasadniony interes Usługodawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Podanie danych przez Usługobiorcę jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do świadczenia usługi Newslettera. Niepodanie danych oznacza, że Usługodawca nie będzie mógł świadczyć tej usługi.
- Dane Usługobiorcy będą przetwarzane do momentu, w którym:
- Usługobiorca wypisze się z Newslettera;
- ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Usługobiorcę lub Usługodawcę, związanych z Newsletterem;
- zostanie przyjęty sprzeciw Usługobiorcy wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Usługodawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
- Usługobiorcy przysługuje prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo: - wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Usługobiorcy – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
- W celu realizacji swoich praw, Usługobiorca powinien skontaktować się z Usługodawcą.
- W przypadku gdy Usługobiorca uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Usługobiorca może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 5 Postanowienia końcowe
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu tylko z ważnych przyczyn. Jako ważną przyczynę rozumie się konieczność zmiany regulaminu spowodowaną modernizacją usługi Newsletter lub zmianą przepisów prawa, mającą wpływ na świadczenie usługi przez Usługodawcę.
- Informacja o planowanej zmianie regulaminu zostanie wysłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w momencie zapisywania się do Newslettera co najmniej na 7 dni przed wprowadzeniem zmian w życie.
- W przypadku gdy Usługobiorca nie sprzeciwi się planowanym zmianom do chwili wejścia ich w życie, przyjmuje się, że akceptuje je.
- W przypadku braku akceptacji dla planowanych zmian, Usługobiorca powinien wysłać informację o tym na adres e-mail Usługodawcy: info.rosadeco@gmail.coml, co będzie skutkować rozwiązaniem umowy o świadczenie usługi z chwilą wejścia w życie planowanych zmian.
- Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym.
- Umowa o świadczenie usługi Newslettera zawierana jest w języku polskim.
- W przypadku Usługobiorcy niebędącego Usługobiorcą uprzywilejowanym, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.